De fysieke winkel zit in de problemen. Steeds meer mensen kopen online. De oplossing zit volgens veel deskundigen in het creëren van een optimale klant- of winkelbeleving. De uitdaging is om de klant positief te verrassen. En niet alleen op het moment dat er iets gekocht moet worden, maar ook als er vragen zijn, als er een klacht is, als er een aanvullend product nodig is etc.
Dus doelstelling is de creatie van een optimale klant- of winkelbeleving gedurende de totale customer journey.
Smart Retail technologie voor deze week:
Deze week staat Virtual Reality (VR) en Augmented Reality (AR) centraal.
Virtual Reality (vertaling = schijnwerkelijkheid) simuleert een (digitale) omgeving om een gebruiker via diverse zintuigen onder te dompelen in een ervaring. De meeste VR-omgevingen worden gecreëerd met beeld en geluid en kunnen veelal via speciale 3-D brillen worden bekeken. Soms worden ook geur en tastzin toegevoegd.
Voorbeelden:
Augmented Reality gaat minder ver dan Virtual Reality. Aan de bestaande werkelijkheid worden elementen toegevoegd. Bijvoorbeeld, jij staat voor een passpiegel. Maar je kunt jezelf zien ‘alsof je voor de spiegel in andere kleding staat’.
Voorbeelden:
Opdrachten voor deze week:
Wekelijks zijn er een 3-tal opdrachten. Deze staan vermeld bij de desbetreffende week:
Alle antwoorden sla je op in je Word document (portfolio).
Inspiratie: Ter aanvulling op deze les kun je naar de volgende video’s kijken:
Ga naar vorige ParagraafGa naar volgende Paragraaf
Designed with love By RocknRolla