Deze week gaat het over “Store Journey”. Als je als bezoeker de winkel binnen komt, op welke wijze word je dan door de winkel geleid? Is er een vaste routing? Hoe worden de artikelen gepresenteerd? Waar worden de aanbiedingen geplaatst? Waar zijn de A-merken te vinden? Waar de huismerken? etc.
Winkeleigenaren vinden het zeer interessant om te weten hoe bezoekers door hun winkel gaan. Waar ze stoppen? Waarom ze daar stoppen? Hoe lang ze stoppen? Waar ze precies naar kijken? etc. Een introductievideo op dit gebied kun je hier zien.
Wat voor ’trucjes’ kun je toepassen om klanten zo lang mogelijk in de winkel te houden? Welke plekken in de winkel verkopen het best? In deze video een paar concrete voorbeelden.
Smart Retail technologie voor deze week:
Deze week staan Heatmaps centraal. Een heatmap (warmtebeeld of aandachtkaart) is een van de resultaten uit:
Opdrachten voor deze week:
Wekelijks zijn er een 3-tal opdrachten. Deze staan vermeld bij de desbetreffende week:
Alle antwoorden sla je op in je Word document (portfolio).
Inspiratie: Ter aanvulling op deze les kun je naar de volgende video’s kijken:
Ga naar vorige ParagraafGa naar volgende Paragraaf
Designed with love By RocknRolla