Het belang van passie: Waar word ik door geraakt? Wat motiveert mij? Wat brengt mij in beweging?
Een omschrijving voor passie is “iets wat je zielsgraag doet”. Als je iets vanuit passie doet dan doe je het vanuit je hart en ziel!
Passie is je drijfveer. Passie geeft je kracht, energie, hoop en geluk. Passie is datgene wat je van nature graag doet. Passie geeft vorm,betekenis en inhoud aan je leven. Passie geeft je motivatie, energie en kracht. Passie laat je hart stromen. Passie komt vanuit je diepste kern, je ”ziel”.
Wie met passie werkt en leeft:
Hoe herken je passie?
Als je een activiteit met passie doet dan vergeet je vaak de tijd! Vaak ga je zo op in je bezigheid dat je geen besef hebt van je omgeving en soms zelfs jezelf vergeet. Passie is dan hetgeen wat je een goed gevoel geeft en waar je diep van binnen warm van wordt. Wanneer je met je passie bezig bent dan ben je in flow. Passie geeft je energie en verveelt nooit.
Passie is aanwezig wanneer je vaardigheid overeenkomt met je uitdaging. Passie gaat vaak samen met talent. Je zou kunnen zeggen dat talent hetzelfde is als “passie ter uitvoering”. Mensen die hun passie tot uitvoering brengen zijn erg enthousiast en zeer energiek. Ze zijn in staat om de mooiste dingen te bewerkstelligen.
Passie kan een onderdeel van een activiteit zijn. Als een van je hobby’s schilderen is, kan je passie iets creëren zijn! Als je graag vrijwilligerswerk doet dan kan het je passie zijn om iemand te helpen.
We hebben allemaal een passie. Vraag maar eens aan iemand wat zijn hobby is en wat hij zo fijn vindt aan deze hobby. Op deze manier kom je er achter wat zijn passie is. Als er te weinig passie in je werkzaamheden zit dan kost dit veel energie.
Ga nu aan de slag met onderstaande vragen.
Ga naar vorige ParagraafGa naar volgende Paragraaf
Designed with love By RocknRolla