Voorbeelden Smart Retail technieken

aida model

In dit deel een overzicht van verschillende voorbeelden van Smart Retail technieken. Dit om een beter inzicht te krijgen in de toepasbaarheid van Smart Retail in de dagelijkse praktijk. Hierbij staat de klant centraal. De klant die;

  1. Met behulp van Smart Retail technieken naar de winkel wordt “getrokken” (Attention).schermafbeelding-2016-10-15-om-11-00-29
  2. Als de klant langs de winkel loopt moet de winkel de aandacht trekken (de klant moet als het ware naar binnen gezogen worden) (interestschermafbeelding-2016-10-15-om-11-01-39
  3. Als de klant in de winkel is moet hij (desire): schermafbeelding-2016-10-15-om-11-02-23
    1. Verleid worden om dingen te passen, ruiken, proeven, combineren, uitproberen
    2. Zinvolle suggesties krijgen (cross selling e.d.)
    3. De (mogelijke) aankoop kunnen ‘delen’ met anderen
    4. Als het product niet aanwezig is, moet hij dit ter plekke kunnen bestellen (dezelfde of de volgende dag thuis bezorgd?)
  4. De interesse moet omgezet worden in een daadwerkelijke aankoop. Als de klant de winkel uit gaat dan is de betaling eenvoudig, snel en veilig (actionschermafbeelding-2016-10-15-om-11-03-10. Vervolgens is het zaak dat de klant terug blijft komen naar de zaak (loyaliteit).
  5.  schermafbeelding-2016-10-15-om-11-04-15De winkelier verzamelt daarbij continu data (bezoekersstromen) die hem in staat stellen om de klant een volgende keer nog beter te bedienen en maakt gebruik van technologie die personeel/kosten bespaart.

 

 

« » pagina 1 / 2

Back to Top