Deze week gaat het over de vraag; “hoe kan ik een (tijdelijke) sales boost genereren”? Hoe kunnen we voor onze eigen winkel extra omzet naar binnen halen door creatief en commercieel in te spelen op “logische aanleidingen” zoals;
Inspelen op seizoenen (bv barbecue vlees als de lente begint)
Inspelen op het weer (bv paraplu’s aanbieden als het regent)
Inspelen op evenementen (bv verkiezingen)
Inspelen op trends & ontwikkelingen (bv duurzaamheid)
etc.
Smart Retail technologie voor deze week:
De technologie die hierbij hoort is Social Media. Met behulp van Social Media zoals Facebook, Twitter, YouTube & Instagram e.d. kunnen verkoopacties worden opgestart en ondersteund. Dit biedt vele voordelen, maar kent ook enkele gevaren! Kijk naar onderstaande video’s om optimaal gebruik te kunnen maken van Social Media voor jullie “Store of the Future”.
Opdracht Binnen: maak een Social Media Marketing Plan voor jullie eigen Casus / winkel. Op welke wijze kunnen jullie social media inzetten? Welke acties kun je opstarten? Maak dit zo concreet mogelijk (SMART = Specifiek / Meetbaar / Acceptabel / Realistisch / Tijdgebonden).