Deze week gaat het over “stopping power”. Wat maakt dat je als winkel opvalt in de winkelstraat? Oftewel, op welke manier maak je van een passent (die langs wandelt) een bezoeker (die je winkel binnenkomt)?
Lees bijvoorbeeld de blog van Gina Pesulima. Een koopverslaafde blogger die onderzoek doet in de Kalverstraat naar welke etalage “haar naar binnen trekt”.
Smart Retail technologie voor deze week:
Deze week staan Slimme Camera’s centraal. Camera’s verbonden aan een computer die er voor zorgt dat er, naast herkenning van bijvoorbeeld gezichten, ook elementen kunnen worden toegevoegd. Op dat moment hebben we over Augmented Reality.
In deze link van Creative Guerilla Marketing 10 voorbeelden van Augmented Reality in winkels. Ook Apple wordt actief op dit gebied. Zie bijvoorbeeld dit artikel over de plannen van Apple om met Augmented Reality te starten.
Opdrachten voor deze week:
Wekelijks zijn er een 3-tal opdrachten. Deze staan vermeld bij de desbetreffende week:
Alle antwoorden sla je op in je Word document (portfolio).
Inspiratie: Ter aanvulling op deze les kun je naar de volgende video’s kijken:
Ga naar vorige OnderwerpNext Onderwerp
Designed with love By RocknRolla