Week 2: Store Stopping Power

Onderwerp voortgang:

Deze week gaat het over “stopping power”. Wat maakt dat je als winkel opvalt in de winkelstraat? Oftewel, op welke manier maak je van een passent (die langs wandelt) een bezoeker (die je winkel binnenkomt)?

Lees bijvoorbeeld de blog van Gina Pesulima. Een koopverslaafde blogger die onderzoek doet in de Kalverstraat naar welke etalage “haar naar binnen trekt”.

Smart Retail technologie voor deze week:

Deze week staan Slimme Camera’s¬†centraal. Camera’s verbonden aan een computer die er voor zorgt dat er, naast herkenning van bijvoorbeeld gezichten, ook elementen kunnen worden toegevoegd. Op dat moment hebben we over Augmented Reality.¬†

In deze link van Creative Guerilla Marketing 10 voorbeelden van Augmented Reality in winkels. Ook Apple wordt actief op dit gebied. Zie bijvoorbeeld dit artikel over de plannen van Apple om met Augmented Reality te starten.

Opdrachten voor deze week:

 

Wekelijks zijn er een 3-tal opdrachten. Deze staan vermeld bij de desbetreffende week:

  1. Opdrachten Binnen: deze voer je uit in de klas als de docent klaar is met zijn introductie(les)
  2. Opdrachten Buiten: deze voer je uit als je de Binnen opdrachten hebt uitgevoerd
  3. Hoe kun je de nieuwe inzichten toepassen in jullie eigen Casus: deze opdracht voer je uit aan het eind van de les

Alle antwoorden sla je op in je Word document (portfolio).

 

Inspiratie: Ter aanvulling op deze les kun je naar de volgende video’s kijken:

  1. Misschien wel het beste voorbeeld van Stopping Power kun je vinden in deze video. Met veel mogelijkheden om mensen op straat te laten stoppen voor jouw winkel.
  2. Een mooi voorbeeld hoe nieuwe technologie kan helpen om mensen dichter bij elkaar te brengen. Ook als deze mensen in landen wonen die vijandig zijn ten opzichte van elkaar. Een mooi voorbeeld van “stopping power”.
  3. Deze techniek heeft slechts indirect met Smart Retail te maken. Het is een mooie manier om reclame te maken, maar wellicht ook om mensen naar je winkel te krijgen?!
  4. Een mooi voorbeeld van hoe Nike probeert om mensen te interesseren om de winkel binnen te komen.
  5. Een ander mooi voorbeeld van hoe je mensen kunt laten reageren op beelden van de (winkel)etalage. Hier lijkt de interactie weinig te maken te hebben met de inhoud van de winkel?!
  6. Een voorbeeld van een winkelruit die de nodige aandacht in de straat opwekt en mensen doet stoppen.
OpdrachtenStatus
Back to Top