Keuze 2: Structureel, maak een keuze

Onderwerp voortgang:

The-4-Cs

Gaat u structureel aan de slag met 21e eeuwse vaardigheden? Maak dan een keuze uit een “samenhangend geheel”. Hier twee voorbeelden:

  1. Voor 4 op elkaar aansluitende 21’ste eeuwse vaardigheden (the 4 C’s ==> in USA veel gebruikte aanpak)
  2. Voor 5 op elkaar aansluitende 21’ste eeuwse vaardigheden (Marzano & Heflebower ==> kijk ook bij downloads)

 

De kracht van het leren zit in de herhaling. Bijvoorbeeld; je hebt besloten om aan de slag te gaan met “Onderzoekend leren” (zie voorbeeld hieronder). Je richt je lessen hierop in en laat je klas in teamverband probleemstellingen formuleren en dit, stapsgewijs, oplossen.

Voorbeeld: The faculty at Ormondale Elementary School in California wondered if they were preparing their students well for the future. They decided it was time to corroboratively design an approach to teaching and learning that they felt was updated and relevant for the 21st century.

Collectively, they embarked on a design journey and came to an approach they call “Investigative Learning”, which addresses students not as receivers of information, but as shapers of knowledge. The faculty continues to evolve and share this approach with new teachers through the creation of a Manual of Investigative Learning to keep track of their philosophy and methods. They have gained support from their school board, and have become recognized as a California Distinguished School.

The faculty at Ormondale Elementary School uses design to address the needs of their evolving student body.

 

 

Back to Top