Winkels staan onder druk. Steeds meer mensen kopen online. Een van de oplossingen hiervoor zit in Smart Retail. Dit kan helpen bij de creatie van een totale, en alles omvattende vernieuwde winkelbeleving, horende bij “de winkel van de toekomst“.
Nieuwe technologie, maar ook slimme combinaties en optimalisaties, kunnen zorgdragen voor totaal vernieuwde winkelconcepten die veel meer aansluiten op de behoeften en verwachtingen van huidige consument. Een aantal mooie voorbeelden van Smart Retail vind je in bovenstaande video van het Trendjournaal.
Smart Retail is de verzamelnaam van al die slimme verbeteringen in processen, systemen, inrichtingen etc. gericht op het creëren van deze alles omvattende winkelbeleving. Maar het is wel goed om te beseffen dat deze technologie slechts een middel is, om het hogere doel, zijnde een verbetering in het bedrijfsresultaat, te realiseren.
Smart Retail kan dan ook wel worden gezien als een toolbox. Vol met ‘slimme gereedschappen’ om winkeliers te helpen om klanten deze alles omvattende vernieuwde winkelbeleving te laten ervaren. In deze Smart Retail workshops krijg je steeds een nieuwe”tool” te zien. Samen gaan we op zoek naar manieren om deze tools zinvol toe te passen.
Een losse tool toepassen heeft echter weinig zin. Het gaat er om dat alles tools elkaar aanvullen en versterken. We gebruiken hiervoor het Customer Journey model (zie hierna).
Designed with love By RocknRolla