Jullie hebt een (vernieuwend) business concept bedacht. Ga nu brainstormen over de naam van jullie bedrijf.
Een goede naam bedenken is niet eenvoudig. Wordt het een naam waarmee in één keer alles duidelijk wordt (banketbakkerij de Heerlijkheid). Wordt het gewoon een leuke naam die niets te maken heeft met het bedrijf zelf (Apple)? Of kiezen je voor een fantasie naam (Yobber?).
Jullie bedrijf moet ‘herkenbaar’ zijn in de markt. Een logo en slagzin kan hierbij van grote waarde zijn. Hierboven een aantal herkenbare logo’s.
Een goed logo ontwerpen is ook niet eenvoudig. Hier geldt hetzelfde voor als voor de naam. Kies je een logo waaruit duidelijk wordt om welk bedrijf het gaat? Bijvoorbeeld Intel:
Of kiezen jullie voor een logo dat meer gericht is op sfeer/beleving? Bijvoorbeeld Starbucks:
Of integreer je alles, inclusief slagzin? Bijvoorbeeld Jantje Beton:
Opdracht 1.3 Bedenk een naam, logo en slagzin voor jullie eigen Bedrijf. Vermeldt dit in de laatste download van Document 1 = Opdrachten. Heb je een hulpprogramma nodig? Gebruik dan de link via deze video
Ga naar vorige ParagraafGa naar volgende Paragraaf
Designed with love By RocknRolla