Opdracht 1.1 Introductie

Onderwerp voortgang:

Dit lesprogramma “Richard” start met het maken van een video van jezelf. Kijk naar bovenstaande video als voorbeeld van hoe Richard Branson dit doet. Hij is eerlijk en openhartig. Hij vertelt zowel zijn successen als zijn teleurstellingen.

Een video van jezelf maken is dan ook best lastig en confronterend! Het eindresultaat is nog niet zo belangrijk. Wat wel belangrijk is, is dat je gaat nadenken over de vraag hoe jij wilt dat andere mensen jou zien? (les 1)

Na het maken van deze eerste video van jezelf ga je de verdieping in. Op zoek naar antwoorden op de belangrijke levensvragen; wie ben ik? Wat kan ik? Wat wil ik? (les 2 t/m 4)

De volgende stap is om te kijken waar jij, met jouw kwaliteiten en ambitie, het beste tot je recht komt. Oftewel, waar zie jij jezelf in de toekomst werken? Word je werknemer of ondernemer?

De laatste stap is om jezelf beter te verkopen. Je maakt nogmaals een video van jezelf en je scherpt je profiel in de sociale media aan (les 8 en 9).

Je rondt af met het maken van een persoonlijke evaluatie en een persoonlijke presentatie (les 10).

Back to Top