Week 1 t/m 5: Introductie Smart Retail

In deze eerste periode van 10 weken ligt de focus op onderzoek. Dit is in lijn met de visie van Leonardo da Vinci (naamgever van dit lesprogramma): “Al onze kennis spruit voort uit onze waarneming“.

 

Aan het eind van deze eerste periode van 10 weken is het volgende bereikt:

  1. Inzicht bij alle studenten:
    1. Wat zijn belangrijke trends & ontwikkelingen in retail?
    2. Wat is Smart Retail en wat het kan betekenen voor de winkelier?
    3. Waarom is het belangrijk om je als winkelier continu te blijven ontwikkelen?
  2. Het kunnen toepassen van het geleerde in de praktijk. Alle inzichten en leerervaringen worden toegepast op een visie op “de winkel van de toekomst“.
    1. Hoe deze winkel van de toekomst prospects kan omzetten in klanten (visie op de customer journey).
    2. Hoe deze winkel een totale winkelbeleving kan bieden aan de klant (service, assortiment etc.).
    3. Op welke wijze nieuwe technologie hier een rol in kan spelen (denk aan Virtual Reality, Beaken, RFID etc.).

De opdracht voor deze eerste 10 weken is: Kies als team een winkel uit het winkelcentrum Amsterdamse Poort (jullie casus) en laat zien wat er allemaal moet gebeuren om hiervan dé winkel van de toekomst te maken.

Met deze opdracht gaan alle teams (van 2 personen) wekelijks aan de slag. Aan het eind van de eerste 10 weken presenteren alle teams de resultaten (met een tussen-presentatie na week 5).


Back to Top