Achtergrond: in deze module van 6 lessen staat “verkoop” centraal. Hiervoor is het belangrijk dat je een goed beeld krijgt van “de klant” en de wijze waarop deze kunt bereiken (Channels) en contacten (Customer Relationships).
Introductie: Een van de oudste marketing modellen is het AIDA model.
Leider van de dag: Tijdens elke les is één van de teamleden de “Leider van de dag“. Vandaag is dit de Directeur Marketing. Lees in bijgaande link wat er van jou wordt verwacht als jij de leider van de dag bent.
Competentie van de dag: elke week staat er één competentie centraal. Deze week is dit Samenwerken. Het is vooral aan de leider van de dag om hier aandacht aan te besteden. Kijk naar bijgaande link om meer informatie te vinden over de verschillende competenties verbonden aan dit lesprogramma.
Doelstellingen
Inhoud: Jullie gaan nadenken over de wijze waarop je klanten “naar binnen kunnen halen”. Hiervoor moeten jullie zicht hebben op het proces dat de klant doorloopt voordat er een concrete verkoop plaats vindt.
Het AIDA model geeft dit inzicht. Een concreet en makkelijk toe te passen methode die inzichtelijk maakt wat er allemaal voor nodig is om een verkoop te realiseren.
Punten: Teams kunnen punten scoren. Zie bijgaand overzicht. Deze punten worden aan het eind van de les uitgereikt/toegekend. De docent houdt wekelijks de score bij.
omzet verkoop kleding | Elke euro omzet = 1 punt | |||
team van de week | Elke week 50 punten voor beste invulling van “competentie van de dag” | |||
waardering andere teams | Elke 6 weken = de teams kunnen 50 punten * aantal teams verdelen | |||
waardering docent/coach | Elke 6 weken = de docent kan 50 punten * aantal teams verdelen | |||
waardering ondernemer | Elke 6 weken = de ondernemer kan 50 punten * aantal teams verdelen over alle teams | |||
waardering jury/familie/vrienden | Afsluitende presentatie / totaal = aantal teams * 100 punten te verdelen door jury/familie/vrienden |
Ga naar vorige HoofdstukGa naar volgende Hoofdstuk
Designed with love By RocknRolla